• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • Українською
  • Polski
Електронна черга
Опубліковано 18 лютого 2025 року о 11:16

Шановні відвідувачі! 

12.11.2024 було оновлено механізм авторизації під час запису до Е-Черги

Задля покращення доступу до консульських послуг, Вашої безпеки та боротьби з кібершахрайством запис в Е-Чергу МЗС відбувається за умови електронної ідентифікації відвідувача, за допомогою е-підписів (на файловому, хмарному чи інших захищених носіях), Дія.Підпис або BankID НБУ. 

Електронна ідентифікація забезпечується через платформу ID.GOV.UA. 

Просимо Вас заздалегідь підготуватися до використання засобів електронної ідентифікації. Роз'яснення та навчальні відеоматеріали наведені нижче у розкривних блоках.

👉 Оскільки оновлена версія Е-Черги працює у тестовому режимі, можуть виникати помилки у її роботі чи в роботі підключених сервісів. Просимо поставитися до цього з розумінням.

ДО УВАГИ ПЕНСІОНЕРІВ! Якщо Ви — отримувач пенсії й хочете записатися до Е-Черги для проходження ідентифікації, щоб продовжити отримування пенсії, зверніть увагу на можливість зробити це дистанційно: 1) на порталі Пенсійного фонду слід обрати у головному меню "Ідентифікація у режимі відеоконференцзв'язку", заповнити форму та очікувати на зворотній зв'язок співробітників Пенсійного фонду; 2) маючи Дія.Підпис (нижче — докладні інструкції по його отриманню), можна авторизуватися на порталі Пенсійного фонду й ідентифікація відбудеться автоматично (докладна інструкція).

Запис на консульський прийом до ЗДУ заявників, які не належать до вразливих категорій, має здійснюватися лише таким чином:

1) особи, які мають електронний цифровий підпис, здійснюють самостійний запис через особистий кабінет в «е-Консул»;
2) у разі неможливості автентифікації та/або електронної ідентифікації особи:

в системі «е-Консул» (на противагу небажанню використовувати створені для отримання ЕЦП опції та альтернативні варіанти отримання послуг), заявники звертаються на офіційну адресу електронної пошти установи з обґрунтуванням ситуації та проханням визначити дату та час візиту без попередньої електронної реєстрації в Е-Черзі (у такому разі консульська посадова особа має здійснювати перевірку викладених у зверненні заявника причин відсутності ЕЦП з метою прийняття рішення про можливість самостійного створення запису в «е-Черзі»). Слід зазначити, що заявники-чоловіки призовного віку, які не мають ЕЦП, не можуть бути записані до е-Черги у такий спосіб, оскільки відсутність ЕЦП/BankID також унеможливлює формування е-ВОД у застосунку Резерв+, надання якого є обов’язковою умовою отримання консульської послуги (за винятком ПОНП та визначених дій в інтересах дитини/підопічного).


ПРИЙОМ ГРОМАДЯН ВРАЗЛИВИХ КАТЕГОРІЙ ВІДБУВАЄТЬСЯ З ПОНЕДІЛКА ПО П'ЯТНИЦЮ з 8:30 до 12:30 та з 13:30 до 16:30:

-  осіб з інвалідністю I та II груп, дітей з інвалідністю або законних представників, які діють від імені таких осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю;

-  осіб, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесених до категорій 1 і 2;

-  дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа або законних представників, які діють від імені дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування;

-  учасників бойових дій;

-  військовослужбовців;

-  членів сімей військовослужбовців;

-  багатодітних родин;

-  тяжкохворих;

-  вагітних;

-  осіб, які звертаються до ЗДУ з метою оформлення посвідчення особи на повернення в Україну (крадіжка, втрата документів, інші гуманітарні випадки).


ЧОМУ ДЛЯ ДОСТУПУ В Е-ЧЕРГУ ПОТРІБНО ІДЕНТИФІКУВАТИ СЕБЕ З ЕЛЕКТРОННИМ ЦИФРОВИМ ПІДПИСОМ (ДЦП)?

Якщо коротко, то задля безпеки й протидії кібершахрайству. 

Ідентифікація потрібна не лише, щоб унеможливити зловживання й гарантувати рівний доступ до послуг для усіх відвідувачів, а ще й для впровадження дистанційних послуг (коли послугу можна отримати просто вдома, без необхідності відвідувати консула).

З цією метою МЗС було ініційовано розробку оновленої версії системи "Е-Черга". 

На ініціативу відгукнулися фахівці EPAM, чиїми зусиллями у листопаді 2023 року нова версія Е-Черги отримала сучасний й безпечний механізм ідентифікації користувачів. У 2024 році МЗС продовжувало роботу над розвитком власних інформаційних систем. І 12.11.2024 у тестову експлуатацію вийшла оновлена версія Е-Черги, яка значно збільшила доступний для запису час.


ЯК ПРОЙТИ АВТОРИЗАЦІЮ НА ID.GOV.UA

На платформі ID.GOV.UA можна зручно та безпечно пройти електронну ідентифікацію за допомогою

  • е-підписів (на файловому, хмарному чи інших захищених носіях), 
  • Дія.Підпис 
  • BankID НБУ

Докладно про способи авторизації на порталі розповідає керівник із розвитку електронних послуг у Мінцифрі Мстислав Банік у навчальному відео.


Чому в Е-Черзі іноді складно знайти доступний для запису час? 

Від початку повномасштабного вторгнення рф понад 8 млн осіб вимушено залишили територію України та нині тимчасово перебувають в інших країнах світу (більшість — у країнах Європи). Розв'язана рф агресивна війна спровокувала найбільшу міграційну кризу в Європі з часів Другої світової війни. 

Це спричинило вибухове збільшення кількості візитів та звернень до закордонних дипломатичних установ України. 

Попри підсилення установ усіма наявними в умовах воєнного стану ресурсами, наразі на одного українського консула в країнах Європи в середньому припадає 70 000 потенційних заявників.  

Це об'єктивно дуже велика кількість, що зумовлює дефіцит доступного часу в електронній черзі, оскільки неможливо симетрично збільшити кількість консульських співробітників для задоволення такого попиту (для прикладу, топ-10 європейських урядів утримують для забезпечення публічного сектора від 5 до 14 державних службовців на 1000 громадян).

Відтак, шлях до подолання цього дисбалансу лежить через створення дистанційних послуг, реінжиніринг бізнес-процесів та автоматизацію рутинних операцій. Робота у цьому напрямі вже активно йде!

Перехід Е-Черги на новий принцип авторизації є одним з перших необхідних кроків на цьому шляху.


ЩО РОБИТИ, КОЛИ ДОСТУПНОГО ДЛЯ ЗАПИСУ ЧАСУ НЕМАЄ?

Якщо доступний час для запису в чергу обраної установи тимчасово відсутній, більше немає потреби щопівгодини заходити в чергу й перевіряти календар доступності послуги!

Відтепер можна натиснути на кнопку "Запис у чергу очікування". Щойно хтось скасує свій заброньований візит, вільний слот буде запропоновано записаним у черзі очікування: на вашу електронну адресу надійде повідомлення з проханням підтвердити прийнятність запропонованого часу:

  • ✅ якщо час пасує, клацайте по посилання та підтверджуйте свій візит до установи. 
  • ❌ якщо ні, система запропонує слот наступному у черзі очікування
  • 🤷‍♀️ якщо ніхто не скасує свій запис, то слот до черги очікування не потрапить. 

🙏Тож закликаємо усіх, хто зробив запис, але не може ним скористатися чи вже не потребує візиту до установи, не забувати скасовувати таке бронювання. Так ви допоможете іншим швидше отримати необхідну консульську послугу. Можливо, наступного разу вам вдасться швидко отримати послугу саме через небайдужість інших до цього нашого прохання!

👉Також просимо взяти до уваги, що черга очікування — внутрішній програмний інструмент електронної черги, розподіл слотів у якому відбувається автоматично. Консул не має доступу до черги очікування та не може зорієнтувати вас щодо її просування.

Моніторити календар Е-Черги більше не потрібно!🎉🎉🎉



ЗАСТОСУНОК ДІЯ

Дія доступна на платформах, що сукупно охоплюють 99,9% мобільних пристроїв у світі: 

  • iOS - Apple (AppStore), 
  • Andriod - Google (GooglePlay) 
  • HarmonyOS - Huawei (AppMarket) 

🔗Завантажуйте застосунок Дія (diia.app) для свого пристрою.


ЯК ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ У ДІЇ ЧЕРЕЗ ЗАКОРДОННИЙ ПАСПОРТ?

ЯК ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ У ДІЇ ЧЕРЕЗ ЗАКОРДОННИЙ ПАСПОРТ?

👉 Якщо чомусь цей спосіб не спрацював, спробуйте авторизацію у Дії з BankID НБУ (навчальне відео - у блоці нижче).


ЯК ЗАРЕЄСТРУВАТИСЬ У ДІЇ ЗА ДОПОМОГОЮ ID-КАРТКИ

Як зареєструватись у Дії за допомогою ID-картки

👉 Якщо чомусь цей спосіб не спрацював, спробуйте авторизацію у Дії з BankID НБУ (навчальне відео - у блоці нижче).


Дія.Підпис: ЯК СТВОРИТИ ТА КОРИСТУВАТИСЯ ЕЛЕКТРОННИМ ПІДПИСОМ У СМАРТФОНІ?


Як отримати Дія.Підпис


ЯК КОРИСТУВАТИСЬ BankID НБУ ТА ЯК УВІЙТИ В ДІЮ З ЙОГО ДОПОМОГОЮ АБО ЧЕРЕЗ ЗАСТОСУНОК БАНКУ?


Як авторизуватись у застосунку Дія через застосунок monobank? Вхід через мобільний застосунок банку підтримують не усі банківські установи. У такому разі слід скористатися BankID, за аналогією з випадком Ощадбанку вище.


ЯК КОРИСТУВАТИСЬ ЕЛЕКТРОННИМ ПІДПИСОМ?

Як користуватися е-підписом: вчимося перевіряти та підписувати документи онлайн

Більше про електронний підпис - у освітньому серіалі на платформі Дія.Освіта.


ДЕ ЩЕ Я МОЖУ СКОРИСТАТИСЬ ЕЛЕКТРОННИМ ПІДПИСОМ ? (до уваги пенсіонерів)

Електронним цифровим підписом (ЕЦП) можна скористатися у багатьох життєвих ситуаціях:

  •  для віддаленого відкриття рахунків в українських банках, 
  • на порталі Пенсійного фонду (вхід на портал Пенсійного фонду за допомогою Дія.Підписозначатиме автоматичне підтвердження особи пенсіонера і виконання вимог для продовження отримання пенсійних виплат), 
  • порталі Мін'юсту тощо, 
  • але найбільше державних послуг доступні на Єдиному порталі державних послуг Дія 

Заходьте на Державні послуги онлайн | Дія (diia.gov.ua) та переконайтеся!


НАСКІЛЬКИ ЗАХИЩЕНИЙ СЕРВІС Дія?

Дія — добре захищена платформа. Вона розташована в надійному дата-центрі та відповідає світовим стандартам захисту від кіберзагроз. Крім того, Дія зберігає мінімум інформації про своїх користувачів. Цього достатньо, щоб ви могли зручно отримувати державні послуги. Усі дані передаються й зберігаються виключно у шифрованому вигляді, а для частини критичних даних використовується блокчейн технологія розподіленого зберігання даних. Нічого кращого у світі поки не придумали.

До прикладу Естонія — одна з найбільш просунутих країн у сфері цифровізації — впроваджує у себе мобільний застосунок mRiik, у розробці якого використовується досвід розробки й впровадження Дії!


УСІ НАВЕДЕНІ ВИЩЕ СПОСОБИ ОТРИМАТИ ЕЦП НЕ СПРАЦЮВАЛИ?

Що робити, коли з незалежних від вас причин отримати електронний цифровий підпис вищенаведеними способами не вдається?


1. Скористатися механізмом дистанційного відкриття рахунку в українському банку задля отримання доступу до авторизації через BankID НБУ 

  •  У розкривному блоці нижче дивіться докладнішу інформацію про перелік банків, що здійснюють віддалену ідентифікацію та верифікацію й водночас є абонентами-ідентифікаторами Системи BankID Національного банку України.

2. Зачекати на впровадження відповідних рішень, над якими наразі ведеться робота:

  • створення альтернативного механізму запису до Е-Черги (без використання ЕЦП) перш за все — з метою отримання послуг, які нададуть можливість отримати ЕЦП.   

3. Якщо послуга надається не лише закордонними дипломатичними установами України, звернутися до альтернативного надавача послуги:

  • оформлення закордонного паспорта — послугу можна отримати у закордонних центрах ДП "Документ" (крім того, у центрах ДП "Документ" можна оформити ID-картку та посвідчення водія);
  • оформлення нотаріальної заяви / довіреності — послугу можна отримати у будь-якого нотаріуса в країні перебування (для використання на території України така довіреність має бути легалізована/апостильована)
  • реєстрація актів цивільного стану — послугу можна отримати в органах РАЦС країни перебування (після засвідчення апостилем чи легалізації цей документ буде чинним в Україні; повторно реєструвати акт в українських органах — не потрібно).

ДИСТАНЦІЙНЕ ВІДКРИТТЯ РАХУНКУ У БАНКАХ-УЧАСНИКАХ BankID НБУ

Наведені нижче банки є абонентами-ідентифікаторами Системи BankID та використовують метод відеоверифікації для дистанційного відкриття рахунку (незалежно від типу ідентифікаційного документа, що посвідчує особу та відповідно до законодавства України може бути використаний на території України для укладення правочинів): 

Фізична особа, яка пройшла віддалену ідентифікацію та верифікацію і відкрила рахунок у банку, який є абонентом-ідентифікатором Системи BankID Національного банку України, може авторизуватись у мобільному застосунку "Дія" та на інших державних порталах, підключених до ID.GOV.UA, зокрема — в Е-Черзі МЗС.

👉 Якщо для першої реєстрації нового клієнта банк потребує український номер телефону, дивіться роз'яснення у наступному блоці


ЯКЩО ДЛЯ ВІДКРИТТЯ РАХУНКУ ПОТРІБНА ПЕРВИННА РЕЄСТРАЦІЯ ЗА УКРАЇНСЬКИМ НОМЕРОМ ТЕЛЕФОНУ?

Деякі банки з переліку вище для першої реєстрації клієнта у системі потребують його український номер телефону.

Що робити у такому разі?

На щастя сучасні технології дозволяють придбати номер українського мобільного оператора у кілька кліків та у будь-якому куточку світу (де є інтернет, звичайно). Якщо смартфон підтримує технологію eSIM (електронна SIM-картка), а пакет послуг дозволяє активацію номера у роумінгу (за межами України), отримати український номер можна просто з дому й за лічені хвилини.

Усі найбільші мобільні оператори України мають пропозиції пакетів передплаченого зв'язку з eSIM. У відповідних розділах вебсторінок операторів можна перевірити підтримку Вашим пристроєм eSIM, отримати детальні роз'яснення щодо активації та дізнатися відповіді на поширені запитання:

ВАЖЛИВО! Перед придбанням номера обов'язково ознайомтеся з умовами надання послуг за обраним пакетом, зокрема, пересвідчіться у можливості активувати eSIM в обраному пакеті послуг за кордоном! Якщо виникають сумніви — уточніть у службі підтримки оператора.

👉 Як правило, український номер телефону потрібен лише для первинної реєстрації (відтак, оптимальними будуть тарифні плани передплаченого зв'язку). Після відкриття рахунку в банку Ви можете змінити номер на звичний закордонний (у мобільному застосунку чи через службу підтримки банківської установи).

👉 Банківський рахунок потрібен Вам лише для віддаленої ідентифікації на Електронна ідентифікація | Дія (id.gov.ua), щоб мати можливість авторизуватися в електронній черзі МЗС, використовувати застосунок Дія та отримувати велику кількість державних послуг онлайн. Також слід зауважити, що на відміну від більшості іноземних українські банки не стягують щомісячної оплати за ведення рахунку. Використовувати відкритий рахунок для здійснення оплат чи тримати на ньому депозит потреби немає, але донатити на ЗСУ буде зручніше!


ЯКЩО ДЛЯ ВІДКРИТТЯ РАХУНКУ ЧИ АВТОРИЗАЦІЇ У ДІЇ ПОТРІБЕН ПОДАТКОВИЙ НОМЕР (РНОКПП)?

Чому важливо мати податковий номер (реєстраційний номер облікової картки платника податків — (рнокпп)

  •  для пошуку інформації в державних реєстрах/інформаційних базах використовується РНОКПП особи
  •  РНОКПП забезпечує інтероперабельність реєстрів (так реєстри можуть автоматично обмінюватися інформацією)
  • інтероперабельність реєстрів лежить в основі роботи застосунку Дія та надання автоматизованих державних послуг, які покликані заощадити час та кошти заявників.

Отримати податковий номер (РНОКПП) можна дистанційно. Навіть якщо Ви постійно проживаєте за кордоном.  

Роз'яснення Податкової служби щодо отримання РНОКПП (у тому числі дистанційного та для громадян, які оформили постійне проживання за кордоном — ПМП)

Відповідно до розділу ІІІ Положення Nº 822 для проведення реєстрації, внесення змін, отримання Картки або відомостей з Державного реєстру використовуються дані документа, що посвідчує особу:

  •  паспорт громадянина України, 
  • паспорт громадянина України для виїзду за кордон з відміткою про оформлення документів для виїзду громадян України за кордон на постійне проживання (для громадян України, які виїжджають за кордон на постійне проживання чи постійно проживають за кордоном),
  •  тимчасове посвідчення громадянина України.
  • Громадяни України, іноземці, особи без громадянства, що проживають або перебувають за кордоном та не можуть прибути до відповідного органу контролю в Україні, згідно з пунктом 7 розділу ІІІ Положення Nº 822, у разі необхідності отримання Картки, можуть надіслати поштою на адресу ДІС (04053 м. Київ, Львівська площа, буд. 8):

    •  Облікову картку Nº 1 ДР (див. посилання наприкінці)
    •  ксерокопію з чітким зображенням документа, що посвідчує особу. 

Документи, які  подаються (надсилаються рекомендованим листом) до органу контролю, повинні бути викладені українською мовою та не містити виправлень. Підпис фізичної особи на Обліковій картці Nº 1 ДР повинен бути засвідчений у встановленому законодавством порядку (нотаріально). При цьому документи, видані компетентними органами іноземної держави та складені іноземною мовою, повинні бути засвідчені в установленому законодавством України порядку та перекладені українською мовою, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України. Картка платника податків фізичної особи, яка проживає або перебуває за кордоном та не може прибути до відповідного органу контролю в Україні, може бути надіслана за письмовим клопотанням особи на вказану нею адресу за кордоном

До Облікової картки Nº 1 ДР вноситься така інформація, зокрема:

  • прізвище, імʼя, по батькові (за наявності);
  • дата народження;
  • місце народження (країна, область, район, населений пункт);
  • місце проживання (перебування) задеклароване (зареєстроване);
  • громадянство;
  • реквізити документа, що посвідчує особу (назва документа, серія (за наявності) та номер, дата видачі та уповноважений субʼєкт, який видав документ).

👉 Заповнюйте Облікову картку уважно та без помилок.  Виправлення у картці не дозволяються. Засвідчіть свій підпис у нотаріуса.


Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб — платників податків: Про затвердження Положення про р... | від 29.09.2017 № 822 (rada.gov.ua) 

Форма №1 ДР (Додаток 2 до Про затвердження Положення про р... | від 29.09.2017 № 822 (rada.gov.ua))  

Контактний центр Податкової: Контакт-центр (tax.gov.ua) 

Електронний кабінет Податкової: https://cabinet.tax.gov.ua/

Е-Черга (Електронна черга МЗС)

Поширені питання щодо проблематики з доступом до консульських послуг

Відповіді на типові питання, що виникають у зв'язку з записом до електронної черги







Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux